Nachádzate sa v <country>

Zvoľte lokálnu stránku TENA pre lokálne informácie.

Ako znížiť stres

Žena relaxujúca pri počúvaní hudby – tipy, ako znížiť stres opatrovateľa

6 jednoduchých spôsobov, ako znížiť stres.

Ak sa o milovanú osobu chcete dôkladne postarať, je dôležité, aby ste sa postarali aj sami o seba.  Dávajte si pozor na prvé príznaky stresu a rýchlo ich eliminujte, aby ste mohli byť lepším opatrovateľom.
 
Nižšie nájdete 6 rôznych vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste znížili stres. Pokúste sa ich zahrnúť do svojej každodennej rutiny a počkajte si na výsledky.
1. Vedomé prežívanie

Byť opatrovateľom je ťažké. Môže vám to odčerpať všetku energiu, zanechať vás v strese a nervozite. Našťastie, existuje efektívne, prirodzené riešenie: vedomé prežívanie.
 
Vedome prežívate vtedy, keď si plne uvedomujete každý moment. Vnímate, vedome prežívate to, čo práve robíte a čo sa okolo vás deje. A uvedomujete si svoje myšlienky a pocity, ale nerozptyľujú vás. Cítite sa pokojní a nezaťažení. 
 
Vedomé prežívanie si môžete natrénovať a stačí vám päť minút denne. V podstate len stačí pokojne sedieť a vnímať svoj dych, nádych a výdych.
 
Dokonca existujú aj aplikácie na vedomé prežívanie, ktoré môžete použiť v smartfóne a trénovať si tak svoje vedomie. Zistíte, že sa ako opatrovateľ zlepšujete zároveň s tým, ako rozvíjate svoje vedomé prežívanie.
 
Zistite viac o aplikáciách a jednu si stiahnite na AppStore alebo Google Play.

2. Prílev pozitívnej energie

Ako už iste viete, opatrovanie vás stojí veľa energie. Ale existuje pár vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste ju znova načerpali. Tu je pár nápadov, ktoré môžete vyskúšať, keď ste vonku:
 
  • Ak chodíte autobusom, vystúpte o zastávku skôr a zvyšok cesty prejdite pešo. 
  • Choďte po schodoch, nie výťahom.
  • Choďte na bicykli miesto autom.
  • Ak máte o niečo viac času, choďte si s priateľom zacvičiť. 
Nezabudnite: zdravý životný štýl zvyšuje váš celkový pocit spokojnosti. A dodá vám viac energie na starostlivosť o milovanú osobu.

3. Vyladenie vlastného života

Hudba. Je výborná na zlepšenie nálady. Počúvanie hudby v aute či pri práci vám dodá pocit šťastia a poskytne potrebný relax. Je to vedecky dokázané. 
 
Pri pomáhaní milovanej osobe si pustite hudbu, ktorá sa páči vám obom. Zistíte, že to medzi vami vytvorí príjemnú atmosféru.

4. Robiť veci, ktoré milujete

Raz za čas môžete mať chuť len tak ležať v posteli, čítať si časopisy alebo ísť do kina. Je to v poriadku, nebojte sa to urobiť. Ak máte trošku voľného času, vychutnajte si život a každodennú rutinu nechajte za sebou. 
 
Mať vlastný život mimo svojej opatrovateľskej úlohy je veľmi dôležité – v podstate to z vás urobí lepšieho opatrovateľa.

5. Spolupráca

Nepokúšajte sa hrať na superhrdinu tým, že budete chcieť zvládať rutinu celého týždňa sami. Spolupracujte s ostatnými členmi rodiny alebo priateľmi. Požiadajte ich o pomoc. Požiadajte ich, aby za vás zaskočili, robili milovanej osobe spoločnosť, kým vy si oddýchnete. Alebo ich požiadajte, aby urobili nákup. Alebo sa len otvorene porozprávajte, keď máte zlý deň. 
 
Členovia vašej rodiny vám v budúcnosti oveľa ochotnejšie pomôžu, keď uvidia, ako ťažko pracujete ako opatrovateľ.

6. Správna strava

Je dôležité, aby ste ostali zdraví, ak sa máte o niekoho starať. Našťastie, dodržiavanie zdravého životného štýlu nemusí byť náročné. Možno vás prekvapí fakt, že správnou stravou môžete znížiť stres. 
 
Vyhýbajte sa jedlám s vysokým obsahom tuku, ako sú mäso a syr. Jedzte miesto toho veľa zeleniny a ovocia. 
 
Kofeínové nápoje, ako sú káva, čaj a kola vás nielen povzbudia, ale môžu narušiť aj váš spánok. 
 
A aj keď vám jedlá s obsahu cukru spočiatku prinesú pôžitok, v podstate vás vyčerpajú a spôsobia pocit únavy.  
 
Požiadajte lekára o pár tipov na výživnú stravu. Pretože zdravý opatrovateľ je silný opatrovateľ.

What are cookies?

Lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet.