Label with the key: CareNeedErrorMessage not found. . Label with the key: CareNeedReload not found.

Snaha zmeniť veci k lepšiemu

Spoločnosť Essity v spolupráci s NHS preukazuje výhody starostlivosti zameranej na jednotlivca
A professional caregiver helps a nursing home resident button his shirt A professional caregiver helps a nursing home resident button his shirt

Každý z nás je jedinečný. S vlastnými požiadavkami a potrebami. A každý z nás má iný tvar tela a veľkosť. Prečo je teda také ťažké, aby nás pri inkontinencii vnímali a zaobchádzali s nami ako s jednotlivcami?

Zmena nenastane zo dňa na deň

Spoločnosť TENA sa už roky snaží propagovať a dokazovať výhody prístupu k starostlivosti pri inkontinencii zameraného na jednotlivca. Dôvod je jednoduchý: starostlivosť zameraná na jednotlivca je prospešná pre všetkých. Ak sú však výhody také jasné, prečo takto nefunguje každé zdravotnícke zariadenie?

Skutočná zmena málokedy nastane zo dňa na deň. Ľudia musia vidieť dôkazy a byť pripravení konať. Vďaka nedávnej štúdii, ktorú uskutočnila spoločnosť Essity v spolupráci s britskou Národnou zdravotnou službou (NHS), sa o tom teraz dozvedá viac ľudí ako kedykoľvek predtým. A dôkazy, ktoré táto štúdia priniesla, boli ohromujúce – lepšia starostlivosť, menšie pracovné zaťaženie a ohromujúca úspora nákladov vo výške približne 500 miliónov libier. Osemtýždňová štúdia sa uskutočnila v jednom z trustov NHS v Anglicku. Dôraz sa kládol na to, aký vplyv na starostlivosť pri inkontinencii má výber absorpčných pomôcok na základe individuálnych potrieb, a nie na základe ceny za balenie.

Lepšia starostlivosť, menšie pracovné zaťaženie a úspora približne 500 miliónov £.

Jednou z hnacích síl štúdie bol Richard Maddison, manažér pre verejné záležitosti a prístup na trh a strategické zdravie v spoločnosti Essity. Jeho hlavnou úlohou je ovplyvňovať osoby s rozhodovacou právomocou a presviedčať ich, aby sa na obstarávanie pozerali z hľadiska dlhodobej hodnoty a úspor v celom systéme.

Pochopenie budúcich výziev

Predtým, ako Richard začal pracovať v spoločnosti Essity, pracoval pre štátny zdravotný systém (NHS), kde jednou z jeho zodpovedností bol nákup. Po prechode do spoločnosti Essity začal pracovať v oblasti starostlivosti pri inkontinencii, takže reálne rozumie výzvam, ktorým čelia osoby s rozhodovacou právomocou aj opatrovatelia. Richard tiež lepšie pochopil každodenné problémy spojené s inkontinenciou, keď sa jeho profesionálny a osobný život začali spájať. 

„Staral som sa o svojich starých rodičov a chodieval som ich navštevovať trikrát týždenne. Potom, keď prišiel prvý lockdown, si ma stará mama vzala bokom a požiadala ma, aby som jej kúpil inkontinenčné vložky. To bolo prvýkrát, čo sme si uvedomili, že má problém s inkontinenciou. Odvtedy som jej opatrovateľom.“ 

Starostlivosťou o svoju starú mamu Richard nielen získal skutočný pohľad na každodenné výzvy života s inkontinenciou, ale tiež motiváciu niečo zmeniť.

„Na začiatku štúdie malo iba 2 % osôb samostatné vyprázdňovanie ako súčasť svojho plánu starostlivosti. Do konca štúdie sa toto číslo zvýšilo na 20 %.“

Richard Maddison, Essity UK

Richard Maddison, manažér pre verejné záležitosti, prístup na trh a strategické zdravie v spoločnosti Essity.
. Richard Maddison, manažér pre verejné záležitosti, prístup na trh a strategické zdravie v spoločnosti Essity.

„Na začiatku štúdie malo iba 2 % osôb samostatné vyprázdňovanie ako súčasť svojho plánu starostlivosti. Do konca štúdie sa toto číslo zvýšilo na 20 %.“

Richard Maddison, Essity UK

Používanie správnych informácií správnym spôsobom

Riaditelia NHS trust prejavili v rámci štúdie veľký záujem urobiť niečo, čo by pomohlo klientom. Hlavným predpokladom bolo získanie správnych informácií a ich správne využitie. Richard a jeho tím začali s profilmi potrieb starostlivosti, na základe ktorých bol každý klient vyprofilovaný podľa svojich individuálnych potrieb a zaradený do kategórie – od nezávislého a mobilného až po úplne závislého. Zároveň vyškolili opatrovateľov z oblasti zdravotníctva, aby získali správne informácie o každom klientovi, vrátane počtu únikov a výmen pomôcok, úrovne absorpcie typu pomôcky a ďalších informácií.

Po týždni preskúmali údaje spolu s jedným z odborníkov NHS na inkontinenciu. S podporou spoločnosti Essity potom odborník na inkontinenciu rozhodol, aký typ pomôcky alebo úroveň absorpcie je pre každého klienta najvhodnejší. Po vykonaní potrebných zmien sa opäť zozbierali informácie a porovnali sa s predchádzajúcimi údajmi. Zlepšenie bolo okamžité a viditeľné pre všetkých.

„Na začiatku používalo 86 % klientov tradičnú dvojdielnu absorpčnú pomôcku. Po prehodnotení sa toto číslo znížilo na 18 %, pričom viac klientov začalo používať nohavičky alebo pomôcky s upínaním,“ vysvetľuje Richard. „Ukázalo sa, že dvojdielna pomôcka zjavne nie je vhodná pre každého.“ A nezmenil sa len typ ochrany, ale aj počet používaných pomôcok a z nich vyplývajúce výhody.

Cítiť bezpečie, šťastie a menej obáv

Štúdia bola obrovským úspechom a o výsledkoch sa písalo v stovkách publikácií. Ale pre Richarda jeden z najvďačnejších momentov prišiel od jedného zo samotných klientov.

„Po štúdii mi jeden z klientov povedal: ‚Cítim sa teraz oveľa viac chránený ako predtým. Som šťastnejší a nemusím sa obávať úniku moču.“ Pri starnutí by ste nemali pociťovať akékoľvek obavy. Takže vypočuť si týchto ľudí hovoriť, že sú šťastní a nepociťujú žiadne obavy, znamenalo pre mňa veľmi veľa.“

Stále je pred nami dlhá cesta, aby sme ľudí presvedčili, aby vnímali starostlivosť pri inkontinencii z hľadiska jednotlivca, nie nákladov. Vykonávaním ďalších štúdií, zhromažďovaním a porovnávaním údajov a ich spojením s odhodlaním a úsilím ľudí, ako sú Richard a jeho kolegovia z Essity, môže však dôjsť k skutočnej zmene.

Referencie:

  1. Poskytuje NHS.

Prečítajte si súvisiace články