Nachádzate sa v <country>

Zvoľte lokálnu stránku TENA pre lokálne informácie.

Cvičenie močového mechúra, cvičenia panvového dna a liečba


Existuje veľké množstvo dostupných liečebných metód, ale môžete cvičiť a trénovať, a tak znížiť niektoré z príznakov.

Osoba cvičiaca pilates s nohami na pilates lopte.


Tréning panvového dna

Tréning panvového dna znamená, že posilňujete podporné svalstvo v okolí močovej rúry aj močového mechúra tým, že cielene opakujete sťahy svalov, čím vytvárate napätie a silu v podpornom svalstve v okolí močovej rúry a močového mechúra, ktoré musia ostať pevné, aby dokázali zabrániť úniku moču.
 
Cvičenie močového mechúra znamená, že trénujete, aby ste znova dokázali ovládať močový mechúr. Robíte si rozvrh a zaznamenávate čas medzi jednotlivými návštevami toalety. Ak počas dňa vypijete jeden a pol litra tekutín, mali by ste ísť na toaletu najviac 8-krát. Ak musíte ísť častejšie, cvičenie močového mechúra môže byť pre vás prospešné.
 
Cvičenie močového mechúra v sebe nesie zoznámenie sa s jednotlivými schémami pri inkontinencii a získanie nových návykov pri vyprázdňovaní močového mechúra. To znamená, že sa vyhnete návšteve toalety „len pre istotu“ a nebudete chodiť ani na poslednú chvíľu. Počas tohto cvičenia trénujete svoj močový mechúr, aby bol schopný udržať väčšie množstvo moču, vďaka čomu dokážete predĺžiť čas medzi jednotlivými návštevami toalety. Užitočné môže byť odvedenie pozornosti či stlačenie svalstva panvového dna, miesto okamžitého utekania na toaletu pri pocite potreby močenia. Pomôcť môže aj plán návštev toalety a denník močenia. Týmto spôsobom môžete postupne zvyšovať čas medzi jednotlivými návštevami toalety a znova ovládať svoj močový mechúr.
 
Zmena správania znamená, že prispôsobíte svoj životný štýl tak, aby ste dokázali znížiť, vyhnúť sa, či zvládnuť inkontinenciu. Napríklad znížením či zvýšením príjmu tekutín počas dňa, vyhýbaním sa nápojom, ktoré pôsobia dráždivo na močový mechúr, ako je napríklad káva či energetické nápoje. Môžete si určiť tréningový režim a zmeniť stravovacie návyky, aby ste znížili svoju hmotnosť, ktorá je občas príčinou inkontinencie. Ďalšou zmenou správania môžeme dosiahnuť zdravé návyky pri močení.
 
Okrem cvičenia močového mechúra existuje niekoľko ďalších možností. Biofeedback je metóda získavania a vyhodnocovania informácií, napríklad prostredníctvom použitia senzorov a počítačového monitoringu počas cvičenia panvového dna, aby ste si skontrolovali, či sú zapájané tie správne svaly. Iná možnosť je použitie pomôcok na podporu vaginálneho svalstva, čím sa podporí močová rúra, močový mechúr, vagína, maternica a rektum. Ďalšia možná liečba sú injekcie s objemovými činidlami v oblasti močovej rúry, čím sa dodá podpora objemom, alebo rôzne druhy operačných zákrokov.
 
A, samozrejme, na vyrovnanie sa s príznakmi, ktoré sa u vás prejavujú, a ich kontrolu môžete využiť naše inkontinenčné produkty.
 
Prečítajte si podrobnejšie informácie na stránke TENA o tom, čo je pre vás najvhodnejšie.
 

Starostlivosť o vás

TENA Lady

Hnedovlasá žena usmievajúca sa na kameru

TENA Men

Muž v stredných rokoch s bradou sa usmieva do kamery

Starostlivosť o ostatných

TENA Starostlivosť o blízkeho

Staršia žena s mladšou príbuznou si užívajú vzájomnú spoločnosť

Zdravotnícki pracovníci

Zdravotná sestra a staršia žena si užívajú vzájomnú spoločnosť

What are cookies?

Lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet.